Vanlige spørsmål om EVO - FAQ

English version


MEDLEMSKAP


1. Hva slags medlemskap kan EVO tilby? 

EVOs hovedprodukt er medlemskap uten bindingstid. Innmeldingsavgiften kr 249,- og veiledende treningsavgift er kr. 369,- per måned. 

2. Hvordan melder man seg inn? 

Medlemskapet oppretter du selv via vår web-side. Bli medlem her! Her velger du hvilket senter du ønsker som ditt primærsenter, fyller inn din personalia og legger inn ditt betalingskort.

3. Hvor raskt blir medlemskapet gyldig, og hvor mye koster innmelding?

Med mindre annet er presisert, løper medlemskapet fra den dagen du melder deg inn. Dette gjelder også ved kampanjer og/eller tilbud. Ved innmelding blir betalingskortet ditt belastet med startavgift samt treningsavgift for resterende dager av inneværende måned. 


4. Hva er inkludert i medlemskapet? 

Som medlem hos EVO kan du trene på alle våre sentre i Norge hvor medlemskapasiteten ikke er fullt utnyttet, uten ekstra kostnad. Du har tilgang til alle sentrene på samme adgangsbrikke. Dersom du har blitt medlem på en kampanje kan tilgangen være begrenset. Du finner oversikt over hvilke sentre du har tilgang til på Min EVO. I tillegg kan du delta på faste introduksjonstimer i grupper, der du får innføring i bruken av våre styrke- og kondisjonsapparater. 

5. Jeg har avsluttet mitt medlemskap, men vil bli medlem igjen 

Når du velger å avslutte ditt medlemskap, må du også melde deg inn igjen på vanlig måte på vår webside. Dette innebærer at du må betale kr 249,- i innmeldingsavgift og hente ny adgangsbrikke på ditt lokale senter.

6. Hva betyr det at medlemskapasiteten er fullt utnyttet på et senter? 

Vi har beregnet hvor mange medlemmer hvert av sentrene våre kan ha uten at tilgjengeligheten oppleves dårlig. Når et senter har nådd maksimalt antall medlemmer, kan nye medlemmer ikke velge dette senteret som primærsenter inntil videre. Vi ønsker å prioritere treningskvalitet fremfor ekstra inntekt, og en må derfor reservere plass på et senter hvor medlemskapasiteten er fullt utnyttet. 

7. Kan jeg bli medlem på et annet senter mens jeg venter på at det skal bli ledig kapasitet ved det senteret jeg ønsker å ha som primærsenter? 

Du kan reservere et medlemskap på et senter som har nådd maksimalt antall medlemmer, for så å melde deg inn på et annet primærsenter i mellomtiden. Du beholder din plass i køen, og vil automatisk få byttet primærsenter når du får tildelt plass. 


ADMINISTRASJON AV MEDLEMSKAP

8. Må jeg administrere medlemskapet selv? 

Som medlem hos EVO administrerer du selv ditt eget medlemskap som beskrevet i medlemsvilkårene du fikk tilsendt ved innmelding. Dette er en av mange årsaker til at EVO kan tilby topp kvalitetstreningssentre til en så god pris. Logg inn på Min EVO og gjør deg kjent med mulighetene der. 

9. Hvordan «fryser» jeg medlemskapet? 

Logg inn på Min EVO og velg ”frys mitt medlemskap”. Velg deretter perioden medlemskapet skal fryses i. Det koster kr. 49,- per måned, og du kan fryse så mange måneder du vil. Du kan kun fryse hele måneder, siden systemet alltid belaster kortet ditt den første dagen i måneden. Husk at du må fryse medlemskapet senest dagen før fryseperioden skal starte, for å unngå at kortet ditt belastes med full treningsavgift. Du vil motta kvittering på valgt fryseperiode. Vær oppmerksom på at medlemskapet ikke kan avsluttes mens det er fryst.

10. Hvordan avslutter jeg medlemskapet? 

Ved oppsigelse vil medlemskapet løpe ut påfølgende måned. Logg inn på Min EVO, velg "Avslutt mitt medlemskap" og følg videre instruksjoner. Siste steg for å fullføre avslutningen er å bekrefte med brukernavn og passord. Du vil ved utmelding motta en kvittering på e-post med bekreftelse på at vi har mottatt din oppsigelse, slik at du vet at avslutningen var vellykket. Oppsigelse av medlemskap via mail eller per brev er derfor ikke gyldig hos oss. Du kan når som helst melde deg inn igjen, men vær oppmerksom på at startavgiften tilkommer hver gang du melder deg inn. 


SIKKERHET OG TRIVSELSREGLER

Du skal føle deg trygg og komfortabel når du trener hos oss. Vi anbefaler at du gjør deg kjent med sikkerhetsplakaten på ditt primærsenter som henger på innsiden av senteret. Les også om våre sikkerhetsrutiner her.

11. Hvor gammel må jeg være for å bli medlem hos EVO? 

EVO har 16-års aldersgrense. Som medlem hos EVO er du ansvarlig for din egen trening. 

12. Kan jeg ta med meg mitt barn på trening? 

EVO tilbyr ikke barnepass på sine sentre. Grunnet sikkerhetsmessige årsaker er det derfor ikke mulighet til å ta med seg sitt barn på trening.
  

BRUK AV SENTERET

13. Hvordan kommer jeg i gang med treningen? 

Inkludert i medlemskapet er en felles introduksjonstime med en av våre personlig trenere, som viser deg hvordan apparatene skal brukes. Ønsker du et skreddersydd program, tilpasset din treningsform og dine mål, anbefaler vi 25 eller 50 minutter med personlig trener. Deretter kan du velge å trene videre med din personlige trener eller fortsette på egenhånd. Det er enkelt å bestille time med personlig trener på Min EVO. 

14. Hva skal jeg ha på meg mens jeg trener? 

Bruk rent treningstøy og innesko. I tillegg forventes det at du bruker et håndkle på apparatene mens du trener, av hensyn til hygiene. Det er ikke tillatt å trene i bar overkropp, eller kun med en sports-BH. 

15. Har EVO garderober og låsbare skap?

EVO har kompakte og lekre garderober med dusj. Badstue har vi ikke, men det er varme i gulvet, og i damegarderoben henger et stort speil med "backstage-belysning", som gjør det enkelt å sminke og style seg. Det finnes også hårfønere i garderoben. Ute i treningslokalet finnes det skap i ulike størrelser, som du skal bruke til oppbevaring av personlige eiendeler mens du trener. Ta med egen hengelås! 



ADGANG

16. Har dere prøvetime? 

Du får en gratis prøvetime hos oss ved å registrere deg her! Dette er helt uforpliktende. Vi minner om at EVO har 16-års aldersgrense!

17. Har dere Drop-in?

Ønsker du å prøve oss flere ganger, eller kun ønsker gjestepass, kan du sende SMS med kodeord DROPIN til 2040. Du vil umiddelbart motta en adgangskode, som er gyldig hele dagen når du har aktivert koden ved inngangen til et senter. Mobilregningen din belastes med kr 150,-. 

18. Hvordan kommer jeg meg inn på senteret etter innmelding? 

Du vil motta en midlertidig PIN-kode på SMS sekunder etter at du har meldt deg inn via vår hjemmeside. Adgangskoden taster du inn på panelet utenfor inngangen til senteret, og den er gyldig i 30 dager. Innen din midlertidig PIN-kode utløper må du selv hente din adgangsbrikke på vårt senter. Adgangsbrikken får du ved å møte opp til en av våre introduksjonstimer. Introtimene holdes på alle våre sentre hver tirsdag kl. 19.00 og torsdag kl. 17.00, av en av våre personlige trenere på senteret. Møt opp ved sofaen i inngangspartiet. Du må huske å aktivere brikken din på Min EVO. 

19. Hva gjør jeg når min midlertidige PIN-kode har utløpt og jeg har glemt å hente adgangsbrikken? 

Send din henvendelse til vår supportavdeling via Min EVO. Du vil da motta en ny midlertidig PIN-kode som er gyldig i 7 dager slik at du får en ny mulighet til å hente din adgangsbrikke på en av våre introduksjonstimer. 

20. Hva hvis jeg har glemt adgangsbrikken? 

Send en SMS med kodeord ”PIN” til 2040. Da mottar du straks en engangskode til senteret, og mobilregningen din blir belastet med kr 25,- . Dette står forklart på inngangsplakaten på alle våre sentre. 

21. Hva hvis jeg har mistet adgangsbrikken? 

Logg inn på Min EVO og velg ”Bestill ny adgangsbrikke”. Betalingskortet ditt belastes med kr 100,- og den gamle brikken deaktiveres. Du vil da motta en ny midlertidig PIN-kode på SMS og må innen denne utløper hente en ny adgangsbrikke ved å møte opp til en av våre introduksjonstimer. 

22. Hva hvis gyldig adgangskode eller adgangsbrikke ikke virker? 

Dette skal ikke kunne skje, men ved teknisk feil på datalinjer kan det oppstå en situasjon der verken personlig adgangskode eller personlig adgangsbrikke virker. Vi håper du slipper å oppleve dette, men skulle det likevel skje, beklager vi det på det sterkeste. Vennligst rapporter eventuell feil til oss via Kontakt EVO.

BETALING

Som medlem hos EVO er du selv ansvarlig for å ha korrekte betalingsopplysninger til enhver tid, for eksempel å påse at ditt registrerte betalingskort er gyldig. 

23. Hvordan betaler jeg – og når? 

Ved innmelding registrerer du betalingskortet ditt, som automatisk belastes med startavgift og treningsavgift for resterende dager av inneværende måned. Månedlig treningsavgift trekkes deretter fra kortet den første dagen i hver påfølgende måned, inntil du eventuelt avslutter medlemskapet. 

24. Hvorfor må jeg betale med betalingskort? 

For å spare tid og ressurser, har EVO utelukket alle andre betalingsformer enn direkte trekk fra bankkort. Som medlem kan du enkelt, trygt og effektivt administrere medlemskapet ditt via hjemmesiden. Dette bidrar til at vi kan holde kostnadene nede og tilby deg flotte sentre til en fornuftig pris. Vi sender ikke ut faktura o.l da vår eneste betalingsløsning er direktetrekk fra betalingskort. 

25. Har dere avtalegiro eller fakturaordning?

Vår eneste betalingsmåte er direkte trekk fra bankkort. Vi tilbyr ikke fakturaordning eller avtalegiro. 

26. Min arbeidsgiver betaler min trening. Hvordan løser vi det? 

Vi har flere bedrifter som løser betaling ved refusjon fra arbeidsgiver. Du kan registrere et firmakort som betalingskort eller levere inn kvittering for betalt treningsavgift til din arbeidsgiver hver måned. Kvitteringe dine finner du på Min EVO under "Betaling" og "Sjekk mine tidligere betalinger".

27. Er det trygt å bruke betalingskort? 

EVO samarbeider med DIBS, som er Nordens ledende leverandør av betalingsløsninger. DIBS har store kunder som Bolia, Apollo og Europark. Det er DIBS som ivaretar din sikkerhet når du bruker kortet ditt på hjemmesiden vår. 

28. Hva gjelder transaksjonen på én krone i nettbanken? 

Etter innmelding kan du se at to beløp er belastet/reservert i nettbanken din. Det ene beløpet er summen av startavgift og treningsavgift. Beløpet varierer i størrelse, avhengig av antall resterende dager i innmeldingsmåneden. Det andre beløpet er kr 1, og er ikke en belastning, men en reservasjon. Etter noen dager forsvinner reservasjonen, uten at kr 1 blir trukket fra kontoen. Reservasjonen er bare en verifisering av at betalingskortet er gyldig.  

29. Hva hvis jeg mottar betalingspåminnelse? 

Betalingspåminnelser sendes ut automatisk via e-post. E-postmeldingen beskriver det vi vet om problemet. Dersom betalingen er avvist på grunn av betalingskortet, kan du oppdatere kortinformasjonen ved å logge inn på Min EVO. Enkelte feil må du kontakte banken om. DIBS vil daglig forsøke å belaste kortet ditt, frem til problemet er løst.  

30. Jeg trenger kvittering for betalt medlemsavgift 

Du finner kopi og nedlastbar PDF av kvitteringene dine inne på Min EVO


Er det fortsatt noe du lurer på, Kontakt EVO, eller meld deg inn idag!